Main content

Άτομο σε αμαξίδιο που κινείται σε μεγάλο διάδρομο

 

Δισεκατομμύρια ευρώ χάνει η Ελλάδα κάθε χρόνο, επειδή δε μπορεί να αξιοποιήσει τον προσβάσιμο τουρισμό. Οι επισκέπτες με αναπηρία και οι οικογένειές τους, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, είναι διαχειριστές αρκετών χρημάτων και πιστοί πελάτες εφόσον κάπου εξυπηρετηθούν αξιοπρεπώς, ενώ διαδίδουν τη θετική τους εντύπωση αφιλοκερδώς στους κύκλους των ΑμεΑ.

Τι σημαίνει ένα ξενοδοχείο προσβάσιμο σε όλους;

Όχι μια πολυδάπανη προσέγγιση, αλλά κυρίως απλά πράγματα όπως:

  • Το ανσανσέρ να έχει φωνητική αναγγελία, ώστε ο τυφλός επισκέπτης να ξέρει σε ποιον όροφο βρίσκεται.
  • Η ιστοσελίδα και τα social media σας να είναι τεχνικά προσβάσιμα, έτσι ώστε να απευθύνονται και σε ΑμεΑ που έχουν ειδικά προγράμματα και μεθόδους πλοίγησης στο διαδίκτυο, π.χ. ανάγνωση οθόνης κ.α..
  • Ο σκύλος οδηγός τυφλών, να μην αντιμετωπίζεται σαν απλό κατοικίδιο, διότι έχει ειδική άδεια και ξεχωριστή αντιμετώπιση από την Ελληνική και διεθνή νομοθεσία και μια λάθος προσέγγιση, εκθέτει άμεσα τη χώρα διεθνώς, πόσο μάλλον την επιχείρηση.
  • Στο σχέδιο εκκένωσης στις περιπτώσεις κινδύνου, ο υπεύθυνος να έχει λάβει οδηγίες και εκπαίδευση για την περίπτωση αναπήρου πελάτη εντός του ξενοδοχείου.
  • Για όλα τα ενημερωτικά και προωθητικά έντυπα του ξενοδοχείου, π.χ. τιμοκατάλογοι, να υπάρχει και από ένα αντίτυπο στην γραφή Braille των τυφλών, καθώς και σε μεγαλογράμματη γραφή για άτομα με μερική απώλεια όρασης.
  • Να υπάρχει χαμηλότερο κρεμαστράκι για την πετσέτα του μπάνιου, για να μπορεί να το χρησιμοποιήσει και ο χρήστης αναπηρικού αμαξιδίου.
  • Το προσωπικό σας να παρακολουθήσει σχετικό σεμινάριο, για τον τρόπο συνδιαλλαγής και εξυπηρέτησης ΑμεΑ (σωστό λεξιλόγιο, ενδεδειγμένες τεχνικές συνοδείας και επικοινωνίας κλπ.).

Την εξειδίκευση στην προσβασιμότητα έχει η ΑΜΚΕ «Με Άλλα Μάτια», την οποία λειτουργούμε επιστήμονες με αναπηρία, και από πέρυσι αποτελούμε επιστημονικό σύμβουλο της ΠΟΞ για τέτοια θέματα.

Δείτε αναλυτικά τα εταιρικά μας προγράμματα που στοχεύουν στην ενίσχυση του κοινωνικού προφίλ και στην προσέγγιση νέων ομάδων πελατών της επιχείρησής σας στοhttps://meallamatia.services/

Σελίδα περιοδικού Hotelier όπου φιλοξένησε το άρθρο του Βαγγέλη Αυγουλά