Πάνω από 3.000 μαθητές και μαθήτριες στις δράσεις εξοικείωσης με την οπτική αναπηρία από την έναρξη της φετινής χρονιάς
-«Κ. Βαγγέλη, δε στενοχωριέστε που δε βλέπετε τη μητέρα σας»;
-«Μπορεί να μην τη βλέπω αλλά τη νιώθω συνεχώς κοντά μου. Θα στενοχωριόμουν σίγουρα αν δε με αγκάλιαζε και δεν την αγκάλιαζα».
-«Αν θέλετε μπορείτε να γίνετε καλός δικαστής, γιατί δε θα επηρεάζεστε από το αν κάποιος είναι άσχημος ή όμορφος για να βγάλετε απόφαση».
-«Οπότε πώς γίνεται να μη μπερδεύεστε αν ακουμπήσετε έναν άντρα που δεν έχει γένια αλλά έχει μακριά μαλλιά»;
-«Θα τον αναγνωρίσω από τη φωνή»!
Αυτά είναι μόνο μερικά από τα δεκάδες όμορφα στιγμιότυπα συναισθηματικής αλληλεπίδρασης και διαλόγου, που έχει ζήσει ο νεαρός δικηγόρος και Επικεφαλής της Νεολαίας του Πανελληνίου Συνδέσμου Τυφλών Βαγγέλης Αυγουλάς, στις επισκέψεις του σε σχολεία με στόχο την εξοικείωση των παιδιών με την αναπηρία.
Από τις αρχές Οκτώβρη 2017 έως και το κλείσιμο των σχολείων για τις γιορτές στο τέλος του περασμένου έτους, μόνο δυόμιση μήνες δηλαδή, ο κ. Αυγουλάς έχει συναναστραφεί με περίπου 3.250 μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, εντός και εκτός του νομού Αττικής, στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος του ΣΚΕΠ «Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο».
Από φέτος ο Σ.Κ.Ε.Π. και ο Βαγγέλης Αυγουλάς έχουν εντατικοποιήσει την ήδη γόνιμη συνεργασία τους τα τελευταία 10 χρόνια, με στόχο την πανελλαδική υλοποίηση του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Ενημέρωσης & Εξοικείωσης με την Αναπηρία “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο” του Σ.Κ.Ε.Π. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στο σχολικό πλαίσιο και σε διδακτική ώρα.
Μέσω ενός ανοιχτού διαλόγου ενημέρωσης & αφύπνισης, από εμψυχωτές/ομιλητές με αναπηρία, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα επιδιώκει να αλλάξει το βλέμμα των μαθητών ως προς την διαφορετικότητα και να τους εισαγάγει στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας.
Πέρα από την εξοικείωση με την αναπηρία, είναι ένα μάθημα ζωής που διαμορφώνει ένα καινούργιο κώδικα επικοινωνίας, χτίζοντας μέσα από την βιωματική διαδικασία, σχέσεις κατανόησης, σεβασμού και αποδοχής, ενώ ταυτόχρονα ενδυναμώνει την έννοια του κοινωνικού συνόλου, της συντροφικότητας και της συνείδησης.
Το πρόγραμμα είναι αδειοδοτημένο από το Υπουργείο Παιδείας, ενώ μέρος αυτού συγχρηματοδοτείται από το Ίδρυμα “Σταύρος Νιάρχος”.
Στόχοι του Εκπαιδευτικού Προγράμματος:
Η άρση των προκαταλήψεων & του αποκλεισμού των νέων με αναπηρία μέσω της αφύπνισης και αλλαγής στάσης του γενικού πληθυσμού.
Η ενσωμάτωση των ατόμων με αναπηρία στην καθημερινότητα, με σκοπό την κοινωνική τους ένταξη.
“Πιστεύω ότι τα παιδιά, οι ενεργοί πολίτες του αύριο, είναι η τελευταία μας ελπίδα σαν κοινωνία, για κάτι καλύτερο, για κάτι πιο ουσιαστικό. Και η αληθινή, ανιδιοτελής αλληλεπίδραση με τα παιδιά, είναι πραγματική επένδυση! Επέλεξα λοιπόν και φέτος, πιο εντατικά, να δώσω μαζί με τον Σ.Κ.Ε.Π. τη μάχη για το καλύτερο αύριο της αλληλοαποδοχής και του σεβασμού της διαφορετικότητας”, δήλωσε σχετικά ο κ. Αυγουλάς.
Τα παιδιά, κατά τη διάρκεια των βιωματικών αυτών ομιλιών, μεταξύ άλλων έρχονται σε επαφή με την ανάγλυφη γραφή Braille των τυφλών, γνωρίζουν τη χρησιμότητα του λευκού μπαστουνιού και του σκύλου οδηγού τυφλών, ρωτούν ελεύθερα ότι τους φαίνεται “διαφορετικό” σε μια καθημερινότητα ενός σχεδόν συνομηλίκου τους χωρίς όραση, μαθαίνουν πώς μπορούν να συνοδεύουν σωστά όσοι βλέπουν κάποιον που δε βλέπει κ.α.
0 Comments