Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Η Περιφέρεια Αττικής μπορεί να βελτιώσει τη σχολική χρονιά όλων – αρκεί να θέλει

Ο Βαγγέλης Αυγουλάς στο γραφείο του με το λάπτοπ μπροστά του γράφει. Φοράει γαλάζιο πουκάμισο με μικρά σχεδιάκια.

Χρόνος ανάγνωσης: 2 λεπτά
Ακούστε το Άθρο

Βρισκόμαστε λίγες μέρες μετά το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς, και δεν μπορώ παρά να αναρωτηθώ γι’ αυτήν: θα την παρακολουθεί και πάλι να κυλάει απαθής η Περιφέρεια Αττικής;

Μπορεί να έχει ουσιαστική συμβολή η Περιφέρεια στην καλύτερη δυνατή λειτουργία του σχολικού έτους;

Είναι δεδομένο πως μπορεί, και ακολουθεί η σχετική τεκμηρίωση για στοχευμένες και ρεαλιστικές προτάσεις που θα μπορούσαν να υλοποιηθούν σε επίπεδο Περιφέρειας.

Κοινωνικές Κατοικίες για αναπληρωτές/ριες εκπαιδευτικούς

Υπό το φως της στεγαστικής κρίσης, ένας αναπληρωτής ή μια αναπληρώτρια εκπαιδευτικός που κατοικεί εκτός, όπου κι αν διοριστεί σε ολόκληρη την Αττική, θα χρειαστεί να καταβάλλει ενοίκιο σχεδόν ισοδύναμο στις περισσότερες περιπτώσεις με τον μισθό του. Σε αναζήτησή μας βρίσκουμε σπίτια που κοστίζουν κυριολεκτικά έναν μισθό εκπαιδευτικών, ακόμα και στη δυτική Αθήνα: αν εστιάσουμε μόνο στις καλές περιπτώσεις, κατά μέσο όρο ένα άτομο για να μείνει μόνο του χρειάζεται 500 ευρώ για το ενοίκιο, χωρίς να υπολογίζουμε τις λειτουργικές δαπάνες (ρεύμα, νερό, κοινόχρηστα, internet κλπ.). Η Περιφέρεια Αττικής μπορεί να ενοικιάσει με μακροχρόνια μίσθωση κατοικίες σε όλη την Αττική ώστε να τις διαθέτει σε αναπληρωτές/ριες εκπαιδευτικούς με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια και συμβολικό έως μηδενικό ενοίκιο. Οι κοινωνικές αυτές κατοικίες θα αφορούν επιπλέον τους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό και θα διατίθενται κάθε χρόνο για τον σκοπό αυτό ώστε να καλύπτονται ανεμπόδιστα όλα τα κενά του εκπαιδευτικού προσωπικού της Αττικής.

Επιδοτήσεις επιμορφώσεων και δραστηριοτήτων για κοινωνικοοικονομικά ευάλωτους μαθητές και μαθήτριες

Σε επίπεδο δήμων, βλέπουμε όλο και πιο συχνά τη δημιουργία κοινωνικών φροντιστηρίων που παρέχουν δωρεάν μαθήματα σε οικονομικά αδύναμους μαθητές και μαθήτριες, κυρίως της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αν και με καλή πρόθεση, οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες δεν αποτελούν την καλύτερη δυνατή λύση συμπεριληπτικά μιλώντας, στη λογική που δεν την αποτελούν και οι παιδικές χαρές για παιδιά ΑμεΑ: στην πραγματικότητα απομονώνουν τα παιδιά αυτά και υπονομεύουν την κοινωνικοποίηση που αναπτύσσουν εντός του σχολείου όπου συνυπάρχουν με συμμαθητές τους. Για την επίλυση αυτού του ζητήματος, προτείνεται η παροχή voucher με κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια από την Περιφέρεια, με στόχο την επιδότηση της εκπαίδευσης του μαθητικού πληθυσμού που το έχει περισσότερο ανάγκη. Η επιδότηση αυτή μπορεί να αφορά την εκμάθηση ξένων γλωσσών και υπολογιστών, τη συμμετοχή σε αθλητικούς ή πολιτιστικούς συλλόγους κ.α. Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας δράσης είναι τριπλά ωφέλιμο, για την κοινωνική ενσωμάτωση, την πολύπλευρη κατά το δυνατόν ανάπτυξη των μαθητών/ριών, αλλά και για την τοπική οικονομία: πρώτον, τα παιδιά που ξεκινούν από διαφορετική αφετηρία θα μπορέσουν να ενδυναμωθούν και να καλλιεργήσουν δεξιότητες έχοντας πραγματικά ισότιμη πρόσβαση σε εξωσχολικές δραστηριότητες⸱ δεύτερον, θα κοινωνικοποιηθούν σε χώρους που τα ίδια και οι οικογένειές τους θα επιλέξουν, και που θα μοιράζονται τη μάθηση με όλα τα υπόλοιπα παιδιά σε μια συμπεριληπτική βάση⸱ τρίτον, με αυτό τον τρόπο θα ενισχυθούν οι τοπικές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις καθώς και οι τοπικοί αθλητικοί και πολιτιστικοί σύλλογοι, που συνήθως προτιμώνται από τις οικονομικά αδύναμες οικογένειες όταν μπορούν να προσεγγιστούν οικονομικά.

Οι παραπάνω τεκμηριωμένες παρεμβάσεις θα ενισχύσουν τον ρόλο της μεγαλύτερης περιφέρειας της χώρας, καθιστώντας τη φορέα ουσιαστικής —επιτέλους— υποστήριξης στη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα για τη νέα σχολική χρονιά.

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top