Skip to content Skip to main navigation Skip to footer

Ηχηρό μήνυμα της Κοινωνίας για την σχέση Κράτους-Αναπηρίας

Γραφήματα της έρευνας Prorata-ΣΚΕΠ

 

Εντυπωσιακά, εντυπωσιακότερα του αναμενομένου ήταν τα  Αποτελέσματα  της Πανελλαδικής Έρευνας Κοινής Γνώμης του Σ.Κ.Ε.Π.(  Σύνδεσμος Κοινωνικής Ευθύνης για Παιδιά και Νέους)   και της εταιρείας ερευνών  PRORATA με βασικό θέμα  “Πανελλαδική Έρευνα Ανίχνευσης Στάσεων, Αντιλήψεων και Συμπεριφοράς απέναντι στην Αναπηρία”.

Η ανταπόκριση ήταν τεράστια αφού  στην έρευνα  ( 26/9 – 11/10) πήραν μέρος  3.273 άτομα, με στόχο να καταγραφεί η γνώμη των Ελλήνων πολιτών προκειμένου να ανιχνευτούν:

α. οι αντιλήψεις και στάσεις της κοινής γνώμης απέναντι στο θέμα της αναπηρίας

β. ο ρόλος που χρειάζεται να διαδραματίζουν οι κρατικοί φορείς και το εκπαιδευτικό σύστημα για την καταπολέμηση των διακρίσεων. 

Τα βασικότερα – και «συγκεντρωτικά»  μπορεί να πει κανείς-  αποτελέσματα ήταν ότι :

  1. Το κράτος θα έπρεπε να διαδραματίζει τον πιο καθοριστικό ρόλο για την άρση των στερεοτύπων και των προκαταλήψεων απέναντι στα άτομα με αναπηρία (ποσοστό 83% των ερωτηθέντων) και  ότι

  2. Θα πρέπει να θεσμοθετηθεί ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα στα σχολεία, το οποίο θα επιδιώκει να αλλάξει το βλέμμα των μαθητών/τριών ως προς την διαφορετικότητα και να τους εισαγάγει στην έννοια της κοινωνικής αποδοχής και ισότητας ( ποσοστό 91% των ερωτηθέντων).

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το συμπέρασμα του 88% των ερωτηθέντων ότι « η απουσία προγραμμάτων ευαισθητοποίησης στα σχολεία διαιωνίζει το πρόβλημα και  θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στον σχετικό κρατικό σχεδιασμό.

Υπό αυτή την έννοια, δεν μοιάζει καθόλου τυχαίο το ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα συμφωνούν σχεδόν καθολικά υπέρ της θεσμοθέτησης νέου εκπαιδευτικού προγράμματος στα σχολεία. Οι συμμετέχοντες συμφωνούν ότι το σχολείο είναι αυτό που παίζει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση των διακρίσεων.

Έχοντας ως όραμα μια συμπεριληπτική κοινωνία όπου όλοι θα αισθάνονται αποδεκτοί και χρήσιμοι, ο σκοπός μας εστιάζεται στην κοινωνική ένταξη των ανθρώπων με αναπηρία και γενικότερα των κοινωνικά ευάλωτων και περιθωριοποιημένων ομάδων. Με αφετηρία το σχολείο και κατάληξη την τοπική κοινωνία, ο Σ.Κ.Ε.Π. επικεντρώνεται στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας, μέσω Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Εξοικείωσης με την Διαφορετικότητα. Η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σ.Κ.Ε.Π. για τα έτη 2018 – 2020 είναι η εξής:

Πρόεδρος: Αθηνά Κρητικού

Αντιπρόεδρος: Πάολα Μάλοβιτς

Γενικός Γραμματέας: Αλεξάνδρα Βερόνικα Κουήν

Ταμίας: Μαρία Γρατσιούνη

Μέλος: Νίκη Ρηγάκου

Α’ Αναπληρωματικό μέλος: Σταυρούλα Σωτηροπούλου

B’ Αναπληρωματικό μέλος: Κυριακή Κουτρουπή

Γ’ Αναπληρωματικό μέλος: Αγγελική Λαζάρου

Σύμβουλος Στρατηγικής & Ανάπτυξης:  Βασιλική Λάμπρου

Επιστημονική Σύμβουλος: Καθηγήτρια Φρόσω Μόττη-Στεφανίδη, PhD, Τμήμα Ψυχολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Και εδώ οφείλουμε να αναφέρουμε ότι  μέρος του Εκπαιδευτικού Προγράμματος “Μαθαίνω να βλέπω τον άνθρωπο” που οργανώνει και υλοποιεί ο Βαγγέλης Αυγουλάς πραγματοποιείται με δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Οι ομιλητές του ΣΚΕΠ
Ο Στέλιος Κυμπουρόπουλος με ομάδα από τον ΣΚΕΠ και το δημοσιογράφο Γιάννη Πολίτη

 

 

0 Comments

There are no comments yet

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top