Main content

Σταθμός μετρό αποβάθρες και γραμμές

Η Δυτική Αθήνα, μια τεράστια περιοχή με μισό εκατομμύριο κατοίκους, δεν είναι βέβαια πλέον η υποβαθμισμένη «πόλη μέσα στην πόλη» που ήταν μέχρι και πριν από δέκα-είκοσι χρόνια. Έχει αναβαθμιστεί σε αρκετά σημεία. Αλλά και πάλι, πολλά κομμάτια της παραμένουν προβληματικά σε μεγάλο βαθμό και κυρίως συγκοινωνιακά. Και γενικότερα οι πολίτες της, δικαιολογημένα νιώθουν –και ζουν- ακόμα δυστυχώς, ως πολίτες β’ κατηγορίας. Η πρόσφατη απόφαση για την επέκταση του Μετρό και στους 7 Δήμους της Δυτικής Αττικής είναι όμως μια πραγματική «ανάσα». Σωστή και αναγκαία απόφαση. Εμείς οι κάτοικοι του Δυτικού Τομέα –και ιδίως οι ανάπηροι που είμαστε αρκετές χιλιάδες- έτσι την αντιμετωπίζουμε, ανεξάρτητα από τις πολιτικές μας τοποθετήσεις.

Έχουμε τους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Αιγάλεω, Ιλίου, Περιστερίου, Πετρούπολης και Χαϊδαρίου που ωφελούνται ουσιαστικά από τους επιπλέον τρεις νέους σταθμούς του Μετρό. Και χαιρόμαστε ιδιαίτερα με την εξαγγελία ότι το Μετρό θα «απλωθεί» τα επόμενα χρόνια σε κάθε γωνιά της Αττικής , εξυπηρετώντας κατοίκους περιοχών που μέχρι πρότινος ήμασταν απομονωμένοι από τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Φυσικά πολύτιμη συμβολή στη διευκόλυνση δεκάδων χιλιάδων πολιτών έχουν οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, οι οποίοι λειτουργούν από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου. Βοηθάει αλλά δεν αρκεί. Γι αυτό, οι επεκτάσεις, το προσεχές διάστημα βάζουν στο χάρτη ένα ακόμη νευραλγικής σημασίας έργο που θα βελτιώσει θεαματικά τον συγκοινωνιακό χάρτη της Δυτικής Αττικής και θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της.

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον

Η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ το οποίο αναμένεται να δημοπρατηθεί το προσεχές διάστημα και να ολοκληρωθεί σε περίπου 4 χρόνια μετά την εκκίνησή του με τρεις νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος), οι πολίτες θα μπορούν να μετακινούνται από Ίλιον στο Σύνταγμα (και το αντίστροφο) σε περίπου 20 λεπτά και από το Ίλιον στην Ομόνοια (και το αντίστροφο) σε περίπου 15 λεπτά. Βέβαια, επειδή μεγάλωσα και ζω στο Ίλιον και εκλεγόμουν στην πόλη αυτή για δώδεκα χρόνια, θυμάμαι από όταν πήγαινα Λύκειο και διοργανώναμε στη χώρα Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς αγώνες, να ακούμε ότι έρχεται από έτος σε έτος το Μετρό στο Ίλιον. Και ακόμα δεν έχει έρθει. Γι’ αυτό και ιστορικά, για την απομόνωση από την προσβάσιμη συγκοινωνία που ακόμη υφιστάμεθα οι ανάπηροι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας, πρέπει να αναζητηθούν και να αποδοθούν ευθύνες.

Δεν λέω άλλα γιατί τα πολλά λόγια δεν ωφελούν αφού τη θέση τους πρέπει να πάρουν τα έργα. Αλλά σε μεταγενέστερο χρόνο θα πάρει σειρά επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον μέχρι τα Άνω Λιόσια και το Μενίδι.

Ελπίζω να μη ζούμε μια ακόμη προεκλογική εξαγγελία, αλλά επιτέλους έναν εφαρμόσιμο προγραμματισμό. Περιμένουμε…