Main content

Ο Κώστας Γαβρόγλου

Ομολογώ ότι δεν κατανοώ αυτή την μεταρρυθμιστική  υπερκινητικότητα του υπουργού Παιδείας και του επιτελείου του, τέτοιες μέρες, με την Έκθεση Θεσσαλονίκης να φιλοξενεί– εκτός των εξειδικευμένων ζητημάτων του κλασικού περιεχομένου της-  και όλη την πολιτική ζύμωση και παραφιλολογία  μιας εκλογικής χρονιάς τριών αναμετρήσεων που έρχεται αλλά αυτό ακριβώς συνέβη.

Με τον πρωθυπουργό, τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, όλα τα κόμματα να δραστηριοποιούνται έντονα στο πλαίσιο της ΔΕΘ, με συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, συλλαλητήρια,  αντιδράσεις, ζοφερές μνήμες απ΄τις τραγωδίες που ζήσαμε με τις  πληγές που άφησαν  ακόμα να μην έχουν επουλωθεί, ο κύριος Γαβρόγλου, αρκετά συμπαθής άνθρωπος και αρκετά προσεκτικός μέχρι στιγμής, «χτύπησε» τρεις φορές: πρώτα με τα Αρχαία, μετά με τα Λατινικά και τελευταίο, με τη Βιολογία. Λες και κάποιος «διάολος» του «σφύριξε» στ αυτί : «Τράβα 3-4 εξαγγελίες για αλλαγές στην Παιδεία, δημιούργησε μερικά θέματα, τράβα κανένα αυτί, τράβα και την προσοχή του κόσμου, να μην περάσεις απαρατήρητος. Μερικά μέτωπα ακόμα καλό θα κάνουν. Σάμπως οι άλλοι δεν έχουν ανοίξει μέτωπα;».

Και το έκανε.  Και δημιούργησε και τα τρία μέτωπα και τις χίλιες δυο αντιδράσεις κι ένας Θεός ξέρει πως θα τα βγάλει πέρα στην πιο κρίσιμη πολιτικά περίοδο που αντιμετωπίζει η κυβέρνησή του, ο αρχηγός του και το κόμμα του. Ειδικός δεν είμαι αλλά τα ολίγα που γνωρίζω με έχουν αφήσει άφωνο. Δημιούργησε τρία μέτωπα   κάνοντας λάθος χειρισμούς και στα τρία και τώρα τρέχει να τα «μαζέψει». Λες και δεν είχαν ,ο Τσίπρας και η κυβέρνηση, αρκετά ανοιχτά μέτωπα. Θέλει διαβολική έμπνευση αυτό το πράγμα. Και για να μην πολυλογώ και επειδή έχω γράψει και για τα Αρχαία και για τα Λατινικά ( αν κατάλαβα καλά κάπου πάει να το «μαζέψει» αυτό το δεύτερο) , θέλω να παραθέσω, για όσους δεν το παρακολούθησαν, δεν το είδαν, δεν το διάβασαν , τα εξής ολίγα:

  • Μετεξεταστέος ο Γαβρόγλου και από τους βιολόγους
  • Νέο μέτωπο κατά Γαβρόγλου από την Ένωση Βιοεπιστημών
  • «Καταργείτε τη Βιολογία από την Γ΄ Λυκείου όταν ανθούν αντιεπιστημονικά κινήματα αντιεμβολιασμού».
  • Θίγεται ο βιολογικός γραμματισμός των μαθητών σε μια εποχή που ανθίζουν αντιεπιστημονικά κινήματα.
  • Μόνο στην Τουρκία καταργήθηκε το μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας στην Γ΄ Λυκείου.
  • "Αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της γενικής παιδείας του Λυκείου, μετατρέποντας την Γ τάξη σε προπαρασκευαστικό έτος για τα Πανεπιστήμια, ενώ αυξάνεται η επισφάλεια των εκπαιδευτικών και επιτρέπεται η κοινωνική σύγκρουση μεταξύ των επιστημών".
  • Περιορίζεται ασφυκτικά ο αριθμός των επιλογών.
  • Ζητάτε από εφήβους, σε καθεστώς κοινωνικής και οικονομικής “κινούμενης άμμου” να επιλέξουν το μέλλον τους με εξαιρετικά ασφυκτικό τρόπο.
  • Τα γνωστικά στεγανά που διαμορφώνονται στο Λύκειο θα αποτυπωθούν μοιραία και στο μελλοντικό ακαδημαϊκό τοπίο, αποδυναμώνοντας την ισχύ και τις προοπτικές των Πανεπιστημιακών Σπουδών, σενάριο που μας απομακρύνει από τη σχετική διεθνή αναζήτηση. 

Εντάξει, το θέμα είναι αρκετά εξειδικευμένο αλλά για ψάξτε το λίγο – όπως το έψαξα κι εγώ. Διαβάστε, έστω στο διαδίκτυο. Ρωτείστε. Για να καταλάβετε ότι οι αντιρρήσεις και οι αντιδράσεις είναι ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΕΣ. Και – όσο μπόρεσα κι εγώ να καταλάβω- δεν απέχουν πολύ από του να χαρακτηριστούν , έστω «παρατραβηγμένα», οι κατηγορίες  αρκετά «ύποπτες».